lördag 11 mars 2017

Är jag Boxholmsmästare i kväll?

Bild: Jörgen Auer
Är det en bild från yttre rymden? Mars?
Ja, mars är det ju. Men bilden föreställer is. En isbelagd vattenpöl på Klämmestorp IP i Mantorp som jag passerade i dag på morgonen. Eller gick rakt igenom. Såväl Mantorp som "Klämman" och isen. Solen sken. Gör så än i skrivande stund, strax före 11. Våren är på gång. Vi får en verkligt fin dag. 
Mer? Tja, om två timmar bär det av till Boxholm och ortens numera berömda och mycket svåra frågesport, signerad Karl-Johan Norén som till och med fått kulturpris för sin frågande gärning som lockar många deltagande lag.
Själv ingår jag i ett Correnlag bestående av Annika Eksted, Ann-Charlotte Irhede och så jag då. Vi brukar återfinnas bland topplagen när dagen summeras och hoppas finnas där i år också. Tävlingen äger rum på Parketten i Boxholm och lockar deltagare från Mjölby, Linköping, Boxholm förstås, och kanske ytterligare ett par östgötaorter. I år är det 25:e året i rad som tävlingen hålls. Arrangör är Boxholms församling och Boxholms Orienteringsklubb. Tävlingen heter Boxholmsmästerskapet i frågesport.
Vem vet, i kväll kanske jag är Boxholmsmästare.
Då tar jag is till whiskyn.

Inga kommentarer: