måndag 27 mars 2017

Gårdagens Linköpingsbild

Bild: Jörgen Auer
Dagens Linköpingsbild är egentligen tagen i går, men säg ingenting. Och det ser säkert likadant ut i dag så ingen lär märka nån skillnad. Å andra sidan vet ju inte jag om den här påbyggnaden är riven i dag och i så fall varför den är borta. Blåste den ner under natten? Var huliganer där i förmiddags? Jag vet inte, men vågar mig ändå på att kalla bilden för dagens Linköpingsbild. Nej, nu vet jag. Gårdagens.
Så får det bli. Då talar jag ju sanning också ifall Donald Trump kommer och pratar om fake news med mig.
Angående byggnationen i Gamla riksbankhuset i korsningen Östgötagatan-Västra vägen så är det Botrygg som bygger på ytterligare ett våningsplan omfattande 1 000 kvm kontorslokaler i som företaget skriver: ett utav Linköpings bästa lägen för kontorslokaler och angränsar till parkområde vid Engelska skolan, biblioteket, länsstyrelsen samt har direkt närhet till innerstadens affärer och restauranger

Inga kommentarer: