torsdag 16 mars 2017

På vårteckenjakt kring Hydinge

 Bild: Jörgen Auer
 Alltid lika trevligt att hitta vårtecken. Det här är min första tussilago för året. Förhoppningsvis inte den sista.

 Bild: Jörgen Auer
Katten som ligger och solar på den varma stenmuren är väl också ett vårtecken..

 Bild: Jörgen Auer
Hydinge gårdshus är kanske inget vårtecken, men är fint att titta på vilken årstid det än må vara. Och hittar man något ovanligt i naturen som gör sig på samma bild som gården så blir det ju extra kul.
Jag tror faktiskt att jag hörde en lärka på dagens långpromenad förbi Mantorps station, Mantorps gård, Hydinge, Sya och hem. Men jag såg ingen. Sångfågeln höll sig mellan mig och solen och gjorde sig osynlig.
Vad jag däremot bevisligen såg var svanar. Men det ska jag be att få återkomma till.

Inga kommentarer: