lördag 18 mars 2017

Nypremiär hos Östenssons


 Bild: Jörgen Auer
Premiär! För mig, alltså. Och vilken rolig premiär! Detta i Östenssons fina och fräscha livsmedelsbutik i Skänninge som faktiskt funnits på sin nya plats på Mjölbyvägen sedan ett år tillbaka. Men det hade gått mig helt förbi. Eftersom jag bor i Mantorp så är Citygross på Depot Mantorp min närmaste butik och någon annan behöver jag egentligen inte.

 Bild: Jörgen Auer
 Men i dag hade jag ärende i Skänninge. Glatt överraskade över blotta åsynen av Östenssons stora butik stegade jag och hustrun in och måste tillstå att vi blev mäkta imponerade. Jag vet inte ens om jag någonsin tidigare har befunnit mig i en så fräsch och snygg livsmedelsbutik. Den mörka tegelväggen bakom kött- och charkdiskarna ger en touch av utomhuskänsla och saluhall i ett. Och vilken skillnad mot de tidigare lokalerna inne i centrala Skänninge som jag vill minnas var trånga och inte riktigt ändamålsenliga. Fast centrala.

Bild: Jörgen Auer
Extra plus får nya Östenssons för att butiken också är rolig. Titta på golvet här som kan aktivera godistjatande eller uttråkade barn - eller komma till hjälp för alla med mycket spring i benen. Vuxna också. Jag törs nästan lova att vi kommer tillbaka. Man måste ju prova fiket också.
 Den som vill veta mer om Östenssons som har butiker i Motala, Linköping, Skänninge, Vadstena och Borensberg kan klicka på länken här till företagets hemsida

Inga kommentarer: