torsdag 23 mars 2017

Från fågeljakt till Antikrundan

 Bild: Jörgen Auer
Besökte naturreservatet vid sjön Aren i Västra Harg i dag. På jakt efter fågel. Såg ingen. Fotade vass.

 Bild: Jörgen Auer
Gick det trevligt lagda motionsspåret i området. Såg hassel. Nös.

 Bild: Jörgen Auer
De kusliga "huvudena" minns jag från förra besöket, ja alla mina tidigare besök i reservatet. Och jag blir lika obehaglig till mods varje gång. Har jag sett för många filmer?

Bild: Jörgen Auer 
Åkte hem över Spellinge herrgård som alltid pockar på uppmärksamhet. Det är så fint.

 Bild: Jörgen Auer
På eftermiddagen gick utflykten mot Landeryd och vidare förbi Slattefors där jag tog mig tid att stanna en minut för att beskåda det här gamla trevligt byggda magasinet. Är det ett magasin?

 Bild: Jörgen Auer
På Slatteforsbron över Stångån stannade jag också till, inga bilar i sikte, och såg suktande ut över Ärlången. Undrar hur lång tid som återstår till första doppet i vår/sommar?

 Bild: Jörgen Auer
Åkte vidare över Slättbacka och Kolbyttemon mot Slaka och från Edhaga kom det här ekipaget ut på vägen. Trevligt att skåda.

Bild: Jörgen Auer
Fortsatte över Nykil där vi stannade till för att handla lite. Ser man en lanthandel ska man stanna och handla, tycker jag. Det tycker handlar´n själv, Halid Becirovic. också. Alla är välkomna. 
Åkte jag hem sedan? Nej. Det blev en tur till Mjölby för att köpa kebabtallrik.Och nu börjar Antikrundan.

Inga kommentarer: