måndag 13 mars 2017

Förbi Finspång och Vånga

 Bild: Jörgen Auer
Åkte hem från Norrköpingsbesök och tog vägen över Finspång. Utanför Norrköping och Eneby steg söderut röken mot skyn från - ja varifrån? Det måste väl ha varit Kimstad? Inte Skärblacka, väl? Eller?

 Bild: Jörgen Auer
I Finspång hälsade Curt Nicolingymnasiet välkommen. Tror jag.Eller var det Finspångs bibliotek? Någon/någon på Bildningen i alla fall. Åtminstone kändes det så och jag ångrade att jag inte stannade och käkade lunch i Finspång. Det får bli en annan gång.

 Bild: Jörgen Auer
 Och i Vånga stod kyrkan och sträckte vällustigt på sig. Solade kanske?

Bild: Jörgen Auer
 Genom Stjärnorpsskogarna for jag denna sköna marsdag. Vägarna var om möjligt ännu krokigare än de brukar vara. Men roliga! Efter skogarna mötte Roxen upp med öppna famnen. Men jag ville inte bada. Inte åka skridsko, heller. Men jag såg sjön. Och naturens skönhet.

Bild: Jörgen Auer
Och någonstans där på andra sidan kunde jag ana Linköping där lunchen stod på bordet på Food Hub i Correnhuset. Raggmunk. Ah.

Inga kommentarer: