måndag 8 februari 2016

Stallbacke och kyrka

 Bild: Jörgen Auer
I dag besökte jag Linköpings vackra domkyrka. För ett reportage som
 Bild: Jörgen Auer
kommer så småningom i någon av Correns bilagor. Ett lite annorlunda reportage, kan jag väl säga.
Bild: Jörgen Auer
Ina Schultzén träffade jag inte kyrkan utan på Gerstorp i lördags när det var dags för den tredje deltävlingen i Östgötacupen för islandshästar. Ina och Keilir från Kulltorp tävlade i femgång.
 
 Bild: Jörgen Auer
Det gjorde Eydis från Flakeböle och Hille Franzén också. Efteråt var de väldigt kelsjuka, vilket torde vara ett bevis på att gått ganska bra i tävlingen.
 Bild: Jörgen Auer
Femgång gällde även för Felicia Ferm Fälting och Feykir från Dirhuvud. Mitt reportage från tävlingen presenteras i såväl Norrköpings Tidningar (NT), som Motala Vadstena Tidning (MVT) och Corren i morgon. Ryktbart, som delar av Correns ridsportbevakning kallas breddar sig således framöver och tar mera sikte på hela länet. Vilket gör att jag även kommer att dyka upp på Vikbolandet till exempel. Och lite varstans i länet.
Bild: Jörgen Auer
Den här hunden är inte med i morgondagens Ryktbart. Men här i bloggen får den vara med. Och det redan i dag. Den var så gullig där den stod på stallbacken på Gerstorp och släckte törsten.

Inga kommentarer: