tisdag 23 februari 2016

Tillägg om Loa och Susanne

Bild: Jörgen Auer
Så här ser de ut, Susanne och Lars-Olof "Loa" Axén, välkända ridprofiler i Östergötland och annorstädes. Om jag ska tillägga något utöver det som står i min artikel om dem i  dagens Corren, NT och MVT är att min syster Ami, red på Norrköpings ridskola som ung. Och då pratar vi 60-tal. Ridlärare: Loa.  
Och så måste jag ju tacka Susanne (Mini, kallad) för att hon som ridlärare lotsade mig och den fantastiska speedkulan James till seger i den där blåbärshoppningen jag deltog i 1986 på Norrköpings horse show. 
Det var då som NT-fotografen Håkan Sjöström tog en bild på mig sittande på James. Jag med en jättestor segerbuckla i ena handen. Då ropade ridveteranen och tv-kommentatorn Anders Gernandt som agerade prisutdelare: kyss bucklan, kyss bucklan. Och då gjorde jag det.
 


Inga kommentarer: