torsdag 18 februari 2016

Västerut för nästa Ryktbart

 Bild: Jörgen Auer
For västerut i dag. Bland annat till Vadstena där jag drogs mot och tittade på Vättern. Solen sken. Det var en vacker dag. I alla fall stundtals.
 Bild: Jörgen Auer
Såg rök också. Dock inte Rök. Inte heller snörök. Rindi stod det på en skylt på husets vägg. Företaget som ansvarar för fjärrvärmen i bland annat Vadstena kommun och som även tillverkar bränslepellets.
 Bild: Jörgen Auer
Såg konstverk i Motala, också. Nej, vägg är det. Fasad. Sjukhuset. Jag stirrade på det en timme medan jag väntade på en patient.
Bild: Jörgen Auer
Ja, och så såg jag Orlunda kyrka där ute på slätten. Och någonstans bland de här synerna hittade jag ett reportage till nästa Ryktbart. Ridsport handlar det om då, således. Troligen på tisdag i såväl Corren som NT och MVT.

Inga kommentarer: