torsdag 19 maj 2016

Inte så hett för Finland

Bild från TV4
Sitter och slötittar på Finland-Danmark, kvartsfinal i VM-hockeyn. Spännande? Inte alls. Finland behöver inte förta sig för att vinna med 5-1 och därmed bli klart för semifinal. 
Varför tittar jag ens? En fråga som jag har ett svar till: jag har nyss kommit hem efter besök i Linköping. Och orkar inte göra så mycket mer än sitta ned och glo på teve.
Men tolv minuter av sista perioden räcker för att konstatera att Finland inte behövde gå för fullt för att ta sig till semi. Där väntar troligen Ryssland som också har en tämligen enkel kvart mot Tyskland senare i kväll, samtidigt som Sverige tar sig an Kanada.
Kanske ser jag Sverigematchen, men VM känns inte så hett. Å andra sidan: spelar Sverige och jag tittar så stiger temperaturen något.
Nu är det slut. Och dags att äta. 

Inga kommentarer: