söndag 22 maj 2016

Klockan fem i morse

Bild: Jörgen Auer
Bäckhult klockan 5 i morse. Fint. Eller hur? Tyst var det också. Bara någon fågel som inte tröttnade på att höra sin röst. En älg hörde jag också i skogen, utan att se någon. Men jag har tidigare hört älgar ge ljud ifrån sig och känner igen ljudet. Men skvallrade himlen om regn två timmar senare? Nej. Men så blev det. Å andra sidan blev det ju en riktig sommardag också när regnet drog bort och till och med en ljummen kväll. Hurra.
Vadå? Hur min dag såg ut? Tja, jag åkte tidigt till Norrköping och Åby för att kolla lite på Norrköping horse show som jag tänker skriva om till Ryktbart i tisdagens Corren. Men resultaten brydde jag mig inte så mycket om. Jag gjorde lite ikring tävlandet i stället. Pratade med några ryttare, några funktionärer, tävlingsledare, en fotograf, några åskådare, en morfar, samt bestämde en framtida träff med en ryttare. Efter det åkte jag de tolv milen tillbaka till Bäckhult i Kinda. Där målade jag några husknutar vita samt oljade in en liten veranda. Men mest lekte jag med lilla barnbarnet Stina Boel, 15 månader. Hon är cool.
 

Inga kommentarer: