tisdag 31 maj 2016

För att locka brudar?

Vi närmar oss midsommar och som synes så har jag redan börjat plocka blommor. Men de här har jag bara för att locka brudar på raggarstritan. Nej, så är det förstås inte. De här får följa med oss hem till Mantorp från sommarvistet i Kinda.
Vi har varit där över helgen. Fick uppleva kyla, regn och rusk innan det vände och blev kanonväder. Hurra! Det är nog därför jag ser småglad ut. Och så visste jag förstås att blommor alltid gör sig på bild, även om de är finast där de växer.
Nu, precis hemkommen blir det en dusch, sen en öl, sen fika.
Sen? Det vet man aldrig. Somna i soffan, kanske?
Nej, jag måste ju gå igenom kameran och se vad jag har för bilder. Några kommer här lite senare. 
Och nej, det är inte jag som har plockat blommorna. Det har Inger gjort. Hustrun. När bilden togs var hon och plockade några till. Gula från vägen Kisa-Ulrika. I väntan på henne hoppade mobilen till och tog bilden. Eller, ja ungefär så.

Inga kommentarer: