söndag 18 december 2016

Dimmigt, men sol är på väg


 Bild: Jörgen Auer
Vad kan man säga om söndagen? Den här söndagen, menar jag. Tja, där jag befann mig blev den tämligen dimmig. Vilket sjön Krampen nordväst om Kisa här får stå som bevis för.

Bild: Jörgen Auer
Så här kunde den också se ut, och då avser jag såväl dagen som den isbelagda Krampen och till och med dimman som bara blev tjockare och tjockare.
I övrigt? Ja, vi såg på skidstafett och skidskytte i teve. Vilade. Ja, när vi inte var på landet i Bäckhult och lekte med barnbarnet och solskenet Stina Boel, vill säga. För dit åkte vi under förmiddagen ett par timmar. Ett par dimmiga timmar. 
Min syster Britt-Marie ringde från sin bostad i Hässelby Strand där hon hade ett fantastiskt fint väder med knallblå himmel och sol. Skicka hit det, bad jag och hon lovade att försöka. Än har hon inte lyckats, men vi får väl se hur det artar sig i morgon.

Inga kommentarer: