torsdag 15 december 2016

Olycka på olycka

 Bild: Jörgen Auer
Jäklar. Körde på ett rådjur vid Kvarstad, Vikingstad i går kväll vid halv sju på gamla E4-an. Ringde Polisen som skulle skicka ut jägare för eftersök. I morse skedde den och jägaren hittade tämligen omgående en död råbock 50 meter söder den lilla bäcken som rinner där. I morse såg jag vad kollisionen gjort med bilen. Åkte till Belamis verkstad i Linköping, där man sa: tja, vi måste byta hela fronten nedanför motorhuven. Runt 10 000 kronor. Minst.

 Bild: Jörgen Auer
På väg till verksta'n såg jag den här kön på E4-an och undrade vad som hänt. Såg att det stod en lastbil lite vid sidan om och att den hade brunnit. Räddningstjänsten hade läget under god kontroll, begrep jag.

 Bild: Jörgen Auer
När jag åkte tillbaka mot Mantorp halvtimmen senare var inte lastbilen bärgad än.

Bild: Jörgen Auer
Men både förarhytten och första delen av lastsläpet var utbrunna. Detta efter, vad jag sedan läste på Polisen Östergötland, att larm kommit till Polisens kännedom klockan 08.12.
11.20 var lastbilen bärgad.
Jag fick ställa in ett möte i Horn på grund av min olycka. Det blir telefonjobb i stället.

Inga kommentarer: