måndag 26 december 2016

På kort shopping i Tranås

Bild: Jörgen Auer
Annandagen ägnades egentligen åt just ingenting hemma hos oss. Kanske var det därför vi plötsligt fick för oss att lämna Mantorp en stund och begav oss till Tranås. 
Vi tänkte reahandla lite. Av det blev just ingenting. Inte mer än Pokemonkort, som inte var med på rean.
Men jag gillar Tranås. Vattnet, Storgatan med alla butiker på gammalt vis, inget bautacenter som tar en dag att irra runt i, utan hederlig gammal butiksmiljö som innebär att man får frisk luft mellan butikerna också. 
Så det är självklart att Tranås kommer att få fler besök. Men nu väntar vi nog till sommaren. Nej, det var inte jag som köpte Pokemon. Det var barnbarnet William, 9. Och ja, jag har naturligtvis varit i Tranås tidigare, men jag tror inte att jag har nämnt det.
Shopping, hockey och jobb är vad besöken har handlat om. Eller genomresa på väg från eller till Österbymo och Ydre.

Inga kommentarer: