onsdag 14 februari 2018

Ärende till Saltängen

 Bild: Jörgen Auer
Norrköping levererar som vanligt. Vart jag mig i staden vänder, står min kamera i Guds händer, eller hur det nu skrevs i psalmboken. I dag hade jag ärende till Saltängen och passade på att se mig omkring. Lite.

 Bild: Jörgen Auer
Bland annat såg jag graffitiplanket - som tydligen ska bort, eller flyttas när det nu börjar saneras och byggas för framtiden i det gamla området nära hamnen.

Bild: Jörgen Auer
Just hamnen och många stora byggnader och kranar gör området smått exotiskt. I alla fall för en slättbo som jag, låt vara född och uppvuxen i Norrköping. Men när jag var barn höll man sig helst borta från hamnen som upplevdes som mörk och smutsig om än spännande och lockande. 
Ärende till Saltängen har inte alltid setts med blida ögon. Här har varit plats för skumma ärenden och sexköp på samhällets bakgårdar. Något sådant var dock inte jag ute i, även om jag sökte en gata.

Inga kommentarer: