tisdag 27 februari 2018

Det blir nog värre i morgon

 Bild: Jörgen Auer
Det var en ganska lustig väderleksdag. Det började ju riktigt bra, mycket bättre än jag hade väntat mig efter väderrapporter. Jag skulle ju till Norrköping i dag och undrade i går kväll om jag skulle kunna åka bil i dag, eller tvingas ta tåget. Men solen sken när jag gav mig iväg. Så inte på hemvägen.

 Bild: Jörgen Auer
Kallt, ja. Kring tio minusgrader mest hela dan. Och så blåste det.

 Bild: Jörgen Auer
Emellanåt var det halvbra sikt. I alla fall några meter. Andra stunder var det rena väggen framför mig, fast ändå inte så farligt som jag hade trott. Det mesta var ju snö som blåste in från sidorna. Det där stora snöfallet kom aldrig som tur var.

Bild: Jörgen Auer
Men i morgon lär det bli värre. Då kommer nog de snömängder som kusten fick i dag in över inlandet också. Då gäller det att hålla sig inne. Kanske. Fast det är klart att en fotointresserad vill ut och fota ett rejält snöfall, också. Men bilen får vara.

Inga kommentarer: