onsdag 28 februari 2018

Mycket bättre än väntat

 Bild: Jörgen Auer
Det blev inte värre väder i dag än i går, som jag trodde. Kallare, ja. Men inte sämre med en massa snöelände. Jag vågade mig i alla fall ut för en promenad och tyckte visserligen att det var i kallaste laget i motvind. Tio minusgrader när jag klev i väg och i motvinden blev det nog 20 och bet ordentligt i kinderna. Det skriver jag om i nästa Mera Linköping som kommer på tisdag. Med Corren i Linköping.

Bild: Jörgen Auer
Men går man snabbt är det inga problem. Inte om man har rejäla kläder. 
Dagens händelse i Mantorp var nog annars den här gallringen borta i Kyrkarp mellan Klämmestorp och Veta kyrkby. Nu kommer den gamla boden där att synas bättre. Undrar om inte nån skulle kunna sätta lite falu rödfärg på den? Kommunens sak?

Inga kommentarer: