lördag 24 februari 2018

Och en starköl därtill

 Bild: Jörgen Auer
OS-spår? Nej, inte direkt. Men man vet aldrig. Kanske kom det här till, inspirerat av OS. Det är inte mitt spår, jag bara såg det. Liksom jag såg på OS. Ser på OS.

 Bild: Jörgen Auer
Jag ser en hel del. Ofta på promenader. Året om. Somt har jag sett förut, och somt har sett mig.

 Bild: Jörgen Auer
Ibland ändras bilden av något man ofta ser. Som när en skidåkare dyker upp vid vyn av Mantorps vattentorn. En vy jag aldrig har sett förut. Men jag har åkt där själv.

 Bild: Jörgen Auer
På tal om snö. Så mycket snö det är i Mjölby i år. På en del gator blir det riktigt trångt.

Bild: Jörgen Auer
Som sagt var. Mycket snö i år. Är det rekord i Mjölby? Och visst är det mer av det vita där en i Mantorp en mil därifrån? Ja. Helt klart. Det vågar jag påstå efter att ha varit en sväng i Mjölby i dag.
Nu? Mantorp pizzeria och hämta en Frutti di Mare 1 och en tropicana. Dem ska jag både se och äta. Till det - öl.

Inga kommentarer: