söndag 4 februari 2018

Jag såg älvorna dansa

 Bild: Jörgen Auer
Älvorna dansade i skogen i dag. I Mantorp absolut. Jag såg dem själv.

 Bild: Jörgen Auer
Jag såg vattentornet skymta mellan snötyngda granar också.

Bild: Jörgen Auer
Och bilar på väg till Klämmestorp.

 Bild: Jörgen Auer
Visst längtar jag till våren, det skrev jag i går. Men när vintern är vit och fin gillar jag den också. Fast på ett helt annat sätt än vårkänslorna.

 Bild: Jörgen Auer
Hemma i trädgården spred solljuset både värme och glädje.

 Bild: Jörgen Auer
Och snön imiterade en duva som satt och kuttrade på buskarnas grenar.

Bild: Jörgen Auer
Ta mig tusan om inte snön försökte härma andra fåglar också och klängde sig fast på vajande grenar.

 Bild: Jörgen Auer
Riktiga fåglar, som kajor, tankade på Gulf och tittade på utsikten, eller om det var trafiken som fångade deras intresse. Fågelvägen?

Bild: Jörgen Auer
Själv tog jag vintervägen till Malmslätt, via Vikingstad, för att fira en 65-åring. 
Nu? I väntan på tv-serierna Bron och Hard Sun tänker jag skriva färdigt ett reportage till nästa Ryktbart i Corren, NT och MVT.

Inga kommentarer: