torsdag 2 maj 2019

Återstår en sak

Det är dags att säga god natt.
God natt.
Vad! Är det allt jag har att säga efter en hel dag? Ja, ungefär. Resten är privat. Men jag kan säga så mycket som att jag har haft trevligt tillsammans med mina systrar Titti och Ami och vår mor Eva. Vi åt tårta, nej, Budapeststubbe, vi spelade yazzy - ja.
Mer: morgontränat på gymmet (alltså jag, inte systrarna och mor), frukosterat i min ensamhet (Inger sov), läst Corren (slarvigt), stirrat på såväl ett stilla regn som ett betydligt mer livligare, åkt pendeltåg, fikat på Espresso House på Norrköpings centralstation, varit inne i en butik i Norrköping och provat en kavaj (för att den såg fin ut i skyltfönstret), ätit Fish and chips på Bishops i samma stad, druckit ett glas rött, åkt tåg igen, vandrat kilometern hem i Mantorp, huttrat i den kalla vinden, sms-at, skrivit på Facebook, "pratat" på Messenger, sagt puss och kram, skrivit det här.
God natt. Eller har jag redan sagt det?

Inga kommentarer: