fredag 10 maj 2019

Barnbarn och dressjord

 Bild: Jörgen Auer
I dag mötte jag en detektiv. Som tur var en ledig sådan. Jag skulle till Linköping för att vara barnvakt. Eller rättare sagt barnbarnsvakt. Frågan var om jag skulle hitta en ledig P-plats i P-huset Detektiven. Jo då.

 Bild: Jörgen Auer
Därför hann jag i tid. Och barnbarnet och jag gick till Café  Gyllen för att fika. Jag hade papper och penna med mig och min dotterdotter ville gärna rita. Hon är fyra år och redan inredningsarkitekt. 
Efter mitt jobb som barnbarnsvakt gick jag omkring en stund i regnet i centrala Linköping. Såg ett rött paraply, eller rättare sagt jag mötte min före detta arbetskamrat på Corren, Gunilla Olsson, och bad henne gå Repslagaregatan bort för att lysa upp tillvaron. Det gjorde hon så gärna. Allt för konsten?

Bild: Jörgen Auer
Sen då? Ja, sen blev det konsert på Stora torget inför Studentorkesterfestivalen. Kul.
Sen? Lunch på Sjögestad motell, köp av en jäkla massa säckar dressjord på City Gross i Mantorp, med åtföljande trädgårdsarbete. Bastu, dusch, Tre Kronors VM-premiär mot Tjeckien, bloggarbete. Ja, vad återstår? Sängen.
Men först såg jag filmen om Tina Turner och hennes arsel till man Ike Turner. What's Love Got To Do With It? Jättebra.

Inga kommentarer: