lördag 18 maj 2019

Med två timmar kvar

 Bild: Jörgen Auer
Den här snigeln har det nog tyngre än jag. Vart den är på väg vet jag inte, men den här i alla fall tagit med sig hela huset. Det har inte jag. Jag har tagit bussen till Stockholm och Lidingö för att fira min systerdotter Marie Månson som fyller 50. Hon fyllde igår på 17 maj, men firar det i dag.

 Bild: Jörgen Auer
I Norrköping tar jag den här bilden i rondellen vid Finspångsvägen och Norra Promenaden. Det var inte precis mina trakter när jag bodde i Norrköping som ung. Faktiskt i helt fel ände av stan då jag är uppvuxen på Ljura på Söder.

Bild : Jörgen Auer
Innan vi lämnar Norrköping tar jag även en bild från Norrtull, alldeles efter rondellen. Inte mina trakter, det heller. Jag tycker bussen kunde ta en sväng till söder för då kunde jag gå fram och berätta om gångna tider och visa de andra passagerarna var jag bodde. Undrar vad de skulle säga?
"Ta bort den där idioten. Är vi inte framme snart?"
Nej, när jag satte punkt var vi i Ingelsta köpcentrum och svängde precis ut mot E4. Två timmar kvar.

Inga kommentarer: