lördag 7 november 2020

Jag tar mig en duschy

Bild: Jörgen Auer
Ibland kommer bokbussen. Ibland duschbilen. Den senare kan då ofta vara från Duschprodukter AB i Hisings Backa och försedd med texten duschy, samt även The Best Showers. Just den här bilen dök upp i Mantorp för någon vecka sedan och ingår därför i min serie Trailers på svenska vägar, en serie som tidigare hette Tradare på svenska vägar och skapad enbart för att jag är nyfiken på var företagen hör hemma någonstans. Samt för att jag tycker antalet transportbilar ökat markant de senaste tio åren.
Duschy, eller Duschprodukter AB  är ett svenskt familjeföretag med huvudsäte i Göteborg, eller närmare bestämt Hisings Backa och grundades för 40 år sedan kan man läsa på duschy.com.
Företaget designar, tillverkar, marknadsför, säljer och levererar badrumsprodukter. Gör det till Norden, Tyskland, England, öst-Europa, Ryssland, Kina och Sydamerika.
allabolag.com berättar att Duschprodukter AB hade sex anställda 2019 och omsatte samma år nära 70 miljoner kronor.
Moderbolaget heter Duschprodukter i Skandinavien AB med en omsättning på 156 miljoner.



Inga kommentarer: