måndag 25 juli 2022

BM från Newbliss

Bild: Jörgen Auer
Nytt inlägg, ny bekantskap och ännu ett företag i min serie Transport på svenska vägar. Den här gången hamnar jag på Irland när jag presenterar BM Transport Ltd som har huvudkontoret i lilla orten Newbliss (330 invånare) i County Monaghan.
Familjeföretaget BM Transport Ltd grundades 1991 och har enligt hemsidan btm.ie över 200 anställda. Åkeriet förfogar över 150 fordon och över 500 trailers av olika slag. Enligt app.duedil.com omsatte BM Transport 25,7 miljoner euro 2019.

FOTNOT: Serien Transport på svenska vägar startades 2017 (plus en enstaka förtida notering redan 2010) och har till dags dato behandlat 180 företag. Serien har ingen avsikt att fungera som nyhetsförmedlare inom transportbranschen, utan vill endast presentera företagen var de hör hemma och är skapad för att stilla min egen nyfikenhet kring var alla transportföretag kommer ifrån. Detta för att jag helt enkelt tycker att det är så många transporter på vägarna.


Inga kommentarer: