onsdag 27 juli 2022

Nyfiken på livet

Bild: Jörgen Auer
Nej, kom nu så går vi ner till sjön. Så brukar det låta om somrarna i Bäckhult. Men i år följer jag inte med varje gång. Jag badar inte i år. Detta på grund av stomipåse.
Visst, jag vet att det finns stomiskydd att köpa, men jag avstår. Anser att jag klarar mig utan bad.
Men dusch då, undrar du kanske. Ja, det går bra. Fast då byter jag alltid påse efteråt eftersom den på magen blir blöt.
Senare i höst hoppas jag på att bli av med stomin, men det beror naturligtvis på hur läget är då. Jag har nu gjort åtta cytostatikabehandlingar av tolv och hoppas på positiva besked när alla tolv är klara.
Dock tar jag inte ut något i förskott. Jag vet att det kan bli så att jag måste ha påsen kvar.
Men tills besked kommer lever jag i förhoppningen om att vara stomifri till våren. 
Se framåt, var nyfiken på livet: så lyder min paroll.

1 kommentar:

Rebecka sa...

❤️❤️❤️