måndag 11 juli 2022

Dagsfärska bilder

Bild: Jörgen Auer
Nej, detta är inte en flyghangar på Malmen, utan en bild från K-rauta i Linköping. Köpte jag nåt? Nej, kollade bara.

Bild: Jörgen Auer
Det här då, var är det? I Stora Bäckhult vid Drögen.

Bild: Jörgen Auer
Så här kan det se ut i samma Bäckhult om man vänder sig bort från vattnet.  Inte överallt, utan bara just där jag stod en stund och filosoferade. Jag kan ha varit ett litet träd i ett tidigare liv, tänkte jag. Men var min pappa i så fall en tall? Hm.

Bild: Jörgen Auer
Solen värmer så. Och egentligen är jag tillsagd av Hudläkare att inte utsätta mig för en massa solsken. Därför håller jag mig den här sommaren mestadels i skuggan. Dock glömmer jag mig ofta när övriga i familjen vill vara i solen. Fast rejält insmord är jag. Som småbarn. Solfaktor 50.

Inga kommentarer: