fredag 15 juli 2022

Så var min torsdag

Bild: Jörgen Auer
Det händer att jag ingenting minns av dagen. Inget av vikt, vill säga. Det kan naturligtvis bero på att mitt liv är innehållstomt och trist. Men så är det inte. Då kan det bero på att inget av vikt har inträffat.
Låt se: torsdagen började med en kopp kaffe i Stora Bäckhult, sen blev det promenad med dottern Rebecka. Sen frukost, sen snabb inoljning av lillstugans altan och efter det åkte jag hem.
Nej, jag åkte ju till Öknehults våffelkafé. Just det. Men sen åkte jag hem.
Hemma i Hagen på Uljeberg blev det ny promenad. Och i brevlådan låg en bok, Hans Jonssons minnen från uppväxten i Söderö i Åtvidaberg - Berättelser från Söderö. Dessutom kunde jag några timmar senare hämta en annan bok hos grannarna som tagit in min post och mina tidningar tisdag-onsdag. Och där låg förre fotbollsspelaren Pelle Blohms bok: Blohm står när dom andra faller.
Sen gick jag en promenad, därefter blev det EM-fotboll Italien-Island (1-1), sen ny promenad och blomplockning och sen Frankrike-Belgien (2-1).
Mer gjorde jag inte. Jo, åt och gick på toan, naturligtvis.
Samt skrev det här. 
 

Inga kommentarer: