torsdag 21 juli 2022

Jag for ner till bror

Bild: Selfie
Vättern. Råssnäsudden. Solen. En naken sten. Några minuter, som blev en timma. Och jag. Där jag satt var jag ensam i hela världen. Trots att det var sjukt många bilar på parkeringar och utefter vägen till udden. Jag hade en dricka med mig. Plus en banan. Fötterna i sjön. Benen likaså. En bok hade jag också med. Karin Smirnoffs Jag for ner till bror. Så jävla bra.

Bild: Jörgen Auer
 Därifrån åkte jag till Sjögestad motell. Biff Stroganoff med ris. Inte en endaste bil i sikte vid  motellrumslängan.

Vid 19-tiden, efter att ha gett hästarna i hagen morötter promenerade jag ner till Circle K-macken och köpte en glass. Magnum Almond. Vad sjutton betyder Almond? Hela vägen hem funderade jag på det. Almond, almond, almond. Jag vet ju att jag kan det. Men värmen i dag, 36 grader och lite till hemma hos mig hade smält bort några hjärnceller. Jag var alldeles tom i skallen. Fick söka på Google. Inte efter nåt som fyllde tomheten. Jag ville bara veta svaret på min sökning.

Mandel! Ja, självklart! Så jävla korkad jag är. Mandel är det ju. 

För att må bättre tog jag för mig av jordgubbarna i kylskåpet. Hällde östgötamjölk över dem. Gick ut i trädgården. Mådde som en prins. Vände mig mot Karin Smirnoff igen. Och hennes bror.

Jag for ner till dem.

Inga kommentarer: