måndag 18 juli 2022

Ett par Linköpingsbilder

Bild: Jörgen Auer
Gjorde Linköping i dag. Gick från Tornby till centrum och mindes andra gånger jag gått längs Bergsvägen. Som när vi bodde i Skäggetorp 1976-1979 (Fogdegatan 2).

Bild: Jörgen Auer
Vid Timmermans plats beundrade jag bronsskulturen Knäsittande flicka av Lena Cronqvist. Jag tänker att en sån tjej skulle vara kul att ha hemma. Skulpturen, menar jag då.

Bild: Jörgen Auer
På Hertig Karlsgatan tog jag den här stadsbilden och tänkte att jag skulle undvika Stångån den här gången. Linköping är ju faktiskt större än så.

Bild: Jörgen Auer
Från Engelbrektsgatan såg jag det här trevliga huset och gården.

Bild: Jörgen Auer
Vid Konsert & kongress satte jag mig och solade en stund samt kunde känna vattenstänk fastän jag satt 10 meter ifrån på "min" bänk. Nu åker jag hem, tänkte jag.

Bild: Jörgen Auer
Sagt och gjort. Fast det var inte jag som körde. Det gjorde dottern Rebecka förtjänstfullt. Och vips var vi i Stora Bäckhult.












Inga kommentarer: