tisdag 8 november 2022

En mixad kompott

Från Kanal 6
Tisdagen ägnade jag i tur och ordning åt följande aktiviteter: toabesök, promenad, frukost, tidningsläsning, korsordslösning, facebookscrollande, instagramdito, matinköp, fikainmundigande, toabesök,  bilresa till Kisa, lunch på Capri, barnbarnssällskap, ringde ett samtal, hängde upp en lossnad gardin, körde bil hem, toabesök, smörgåsätning, tv-tittande.
Det sistnämnda innebar bland annat Sverige-Danmark i handbolls-EM. Det var ingen bra svensk insats. Visst, Sverige vann andra halvlek, men matchen var ju körd för svensk del redan i halvtid. 14-5 till Danmark. Tack vare storartat skytte i andra halvlek av Tyra Ahxnér (9 mål) putsade svenskorna till siffrorna så att slutresultatet blev 25-23 till Danmark.
Därefter såg jag Alla mot alla och efter det lekte jag med fjärrkontrollen och tittade ett par minuter här och ett par där innan jag sov några minuter i soffan. Vaknade. Såg nyheter från Al Jazeera för att få nya perspektiv.
Sen skrev jag det här. God natt.


 

Inga kommentarer: