måndag 14 november 2022

Nu rimmar det

Bild: Jörgen Auer
Vägen ligger fri. Härligt! Härligt för mig som gärna går. Vädret är inte lika härligt, men duger bra att promenera i. Och att tänka i.
Jag tänker på Corrensportens jultävling. Den har jag bidragit med i 30 år. Och tävlingen har växt så att den också publiceras i andra tidningar i NTM-koncernen. Hur det blir i år vet jag inte, jag bestämmer inte sånt. Jag gör bara grundjobbet, små rimmade verser om åtta idrottare eller idrottspersonligheter som läsaren också får en liten bild av, kanske bara ögonen. Det blir ganska många idrottare på 30 år. Inte nödvändigtvis 240 stycken, för några har varit med fler än en gång. Men antalet verser blir så många.
Och nu är årets tävling under produktion, bara så ni vet. 
Vad rimmar på mål? På idrottare, position, gala, pris, sadel, hopp, etta? 
Hm.
Och hur skulle det kunna se ut om jag rimmar om min jultävlingsverksamhet på samma sätt som jag rimmar om idrottarna.?

Han går var dag i vått och torrt
Till jul i Corren rimmar kort
Eller: 
En gammal corren-veteran
går och julrimmar hela dan
Eller med nödrim:
Jultävling om idrottsminnen
En från Mantorp gjorde rimmen 






Inga kommentarer: