torsdag 10 november 2022

Långt bort i fjärran

Bild: Jörgen Auer
Det stod en kamel i oasen och glodde längtansfullt långt bort i fjärran. Den fick faktiskt frågan vad glor du på, och svarade: jag tittar på det jag inte kan se och undrar vad som finns där.
Vad då inte kan se, hur menar du?
"Jo, men om man tittar så långt bort man kan se så finns där liksom ett stopp där marken och himlen tycks smälta ihop och blir till bara en rand. Men jag som har gått genom öknen vet ju att det finns så mycket mer än sand om man bara fortsätter. Bortanför det man inte kan se finns något annat. Det är det jag står och försöker få syn på. Eller mera försöker lista ut hur det kan tänkas se ut om jag skulle fortsätta gå åt det hållet. Det märkliga är att jag ser det bättre om jag sluter ögonen."

Inga kommentarer: