söndag 9 maj 2021

Endast tillfälligt uppehåll?

Bild: Jörgen Auer
Så tröttnade tydligen regnet och gråvädret med kyla till slut. Eller gjorde det bara tillfälligt uppehåll? Hur som helst blev det en riktigt skön kväll. Jag skymtade solen också. Bra promenadväder som med sin klara luft lovar mer. SMHI säger att värmen kommer nu och i veckan lär det kunna bli upp mot 25 grader. 
Så grönt det är förresten. Tack regnet. Du kan komma tillbaka en dag varje vecka, tycker jag. Men låt bli lördag och söndag.
Vad gjorde jag denna söndag?
Hm, det har jag redan glömt. Nej, det har jag inte, det var en trevlig söndag, kan jag säga utan att gå närmare in på detaljer. Men jag kan säga att avstånd hölls. Det är så världen är nu vad mänskliga kontakter beträffar och frågan är om man har vant sig så mycket vid detta att man gillar det och vill fortsätta ha det på samma vis: tillfälligt uppehåll.
Jag säger: det beror väl på vem det är.

Inga kommentarer: