lördag 22 maj 2021

Hockey mest hela dagen

Bild: Jörgen Auer
Tillbringade lördagen närmast enbart framför teven. Plus ett hemligt möte. Varför hemligt? Tja, det kan jag förstås inte säga.
Vänta nu, jag tog ju en tidig morgonpromenad också. Fem kilometer före klockan 7. Tre varv på travträningsbanan.
Därefter blev det tidningsläsning,  frukost, en tvättmaskin och lite släktforskning innan jag gick på hockey. In till soffan och teven, alltså. Sveriges VM-premiär, mot Danmark. 
Och har man sett på maken! Lilla hockeynationen  Danmark vann. Välförtjänt dessutom. Undra på att de rödklädda danskarna var så jublande glada. Det här var nämligen landets första seger mot Sverige i ett VM.

Bild från Svt
Starkt gjort. Stor segerhjälte blev Nicklas Jensen som blev tremålsskytt samt spelade fram till danskarnas tredje mål i matchen som slutade 4-3.
Det regnade. Därför höll jag mig inomhus och passade på att se Finland vinna 2-1 mot USA. Sen blev det visserligen lite sol nån timme eller två så jag satte mig utomhus en stund innan det blev dags att se Schweiz i dagens bästa match besegra Tjeckien med 5-2.
Och sen? Ja, sen blev det ju Eurovision. Typ nu.






Inga kommentarer: