måndag 3 maj 2021

Var det Linus på linjen?

Bild: Jörgen Auer
Jag tror att det är en korp där uppe i den kala och troligen döda tallen. Så klart att jag måste fota den. Korpen, alltså. Och därmed tallen.

Bild: Jörgen Auer
När jag efteråt beskär bilden för att komma närmare den förmodade korpen ser jag ju att det är en till i trädet, längre ned. Men, vist är det väl Linus på linjen!

Bild: Jörgen Auer
Och det här är väl en häst som står och tar för sig som bäst av det tjocka gräset?

Bild: Jörgen Auer
Ser du de tre små sommarstugorna där borta? Jaså, det gör du. Då ser du fel. Det är inga stugor, det är ladugårdstaket på Uljebergs säteri.

Bild: Jörgen Auer
Dagen visade sig bli mycket bättre än jag anade. Morgonen var kall och disig, men sen tittade solen fram och sken så alldeles, Till och med så mycket att jag satte mig att sola en stund. På eftermiddagen mulnade det på och det kom till och med lite regn. Inte mycket, men ändå regn. Och efter det blev det fint på nytt en stund varför jag gick ut och tog de här bilderna. Den här sista har ett fint ljus, tycker jag. Samt ett nalkande ovädersmörker. Eller?
 

Inga kommentarer: