fredag 31 januari 2014

Mötte Odde i Mjölby

 Bild: Jörgen Auer
En snabb promenad i Mjölby hinner man väl med på lunchen, tänkte jag
  Bild: Jörgen Auer
 men hann inte så långt förrän jag stannade en stund
  Bild: Jörgen Auer
 Jag mötte nämligen alltid lika sympatiske Oddbjörn "Odde" Knutsson som kom från andra hållet med sin snälla hund som jag tyvärr tappat bort namnet på. Odde skulle inte börja jobba förrän 17, sa han. 17-05 var nattpasset på Correns tryckeri i Linköping. Eller Pressgrannar som det numera heter och som är ett helägt dotterbolag inom NTM-koncernen.  Bolaget finns också i Uppsala och Visby och trycker ett tiotal dagstidningar samt en mängd tidningar, tidskrifter och direktreklam.
  Bild: Jörgen Auer
Så tiden gick ju förstås och jag fick skynda på stegen tillsammans med trevlige Stefan Larsson från Östgötatidningen som var ute på sin lunchpromenad och som också strålade samman med Odde och mig. Men Stefan följde inte med för att titta på vattenkraften i Mjölby. Han hade också lite längre att gå än jag.
 Bild: Jörgen Auer
 Ja, så var lunchen slut och eftermiddagen tog vid. Om jag har förstått saken rätt så var det här min sista schemalagda eftermiddag, och dag, i Mjölby. På måndag börjar jag i Linköping igen.

Inga kommentarer: