lördag 26 december 2015

Efter besök på Larsapokalen

Bild: Rebecka Auer
På annandagen såg vi förstås lite på Sveriges första match i årets JVM-hockey. Men det fanns ju live idrott i närheten så Klämmestorpshallen och Larsapokalen i Mantorp fick ett besök. Vi fick se många av de 20 senaste årens manliga A-lagsspelare i Mantorps IF spela mot varandra i den traditionella turneringen. 80-talisterna visade sig inte bara vara yngre än 60- och 70-talisterna utan också bättre. I alla fall gjorde de flest mål och släppte in minst. Tror jag. Skit samma, det roliga för oss som var där och tittade - och vi var ganska många - var att se hur de gamla spelarna ser ut i dag. Jag kan inte räkna upp alla som var med och spelade, men med var i alla fall Magnus Hjort, Marcus Lundin, Martin Ström, Christian Olsson, Henrik Berggren, Fredrik Hallberg, Janne "Banan" Andersson, Dennis Malmborg,  Niklas Fagrell, Robert Ström, Anders Marklund, Jonas Bohlin, Dennis Nyholm, Ola Johansson, David Isaksson (Jonsson), Gustav Jonsson, Magnus Engfelt, Fredrik Haglind, Patrik Petersson, Erik Nyberg, Sebastian Strand. Dessutom syntes bland andra i hallen Johan Wiss, Tomas Björk, Pelle "Sommen" Karlsson, Kirk Pettersson, Therese Wiss, Carolina Lekander, och åtskilligt flera.
Mitt åttaåriga barnbarn William har aldrig sett handboll och var tveksam till att följa med och titta. Men efter vårt besök och två matcher sa han som annars spelar fotboll och bordtennis hemma i Uppland: det var lite roligare än jag trodde det skulle vara.
Det var ungefär samma kommentar som jag hade efter att ha sett en kvart på bandyderbyt Edsbyn-Bollnäs i teve. Till skillnad mot William kunde jag lägga till ett nytt favoritlag i en sport där jag inte haft något. Heja Bollnäs.


Inga kommentarer: