onsdag 2 december 2015

Han Auer står och fotar

Bild: Jörgen Auer
 
Gnägg, gnägg.
Gnägg på dä själv, rö. Ville du nåt, eller?
Jag? Nä, jag står och sover. Jag gnäggade nog i sömnen.
Ja, jag undrade just eftersom du står åt fel håll. Du har alltså inte märkt nåt?
Märkt vad då?
Att det verkar ha hänt nåt där borta hos grannarna. Jag vet inte vad, men det var hur som helst ett förfärligt kacklande alldeles nyss och jag kunde se hur hundratals höns både sprang och flaxade så man kunde tro räven var på besök.
Jaså, ja men det är väl inte så ovanligt? Var det bara det så fortsätter jag gärna att sova. Jag är lite trött efter träningen i morse. Du har väl också kutat runt där inne nu på morgonen?
Näe, jag ska inte in förrän i eftermiddag, fick jag veta. För resten ser jag att han Auer är här igen och står och fotar oss. Det blir väl nåt på bloggen, kan jag tro. Och så Sissi i Corren på tisdag i det där Rykbart som de kallar't.
Si, si.
Hi, hi. Sov gott.

Inga kommentarer: