tisdag 1 december 2015

Flistad kyrka min bästa i dag

 Bild: Jörgen Auer
Min bästa bild för dagen lät dröja på sig. Kanske för att jag inte fotade så mycket. Men hur som helst var det inte förrän någon gång efter klockan 15 med solen på väg ner som jag tyckte det dög. Då var jag vid Flistads kyrka. 
 Bild: Jörgen Auer
Varför var det inte bra tidigare, då? Tja, säg det. För att jag satt i en bil. Så här såg till exempel delar av Djurgårdsgatan i Linköping ut vid lunchtid. Jaha?
 Bild: Jörgen Auer
Och Drottninggatan. M-hm. Var hade jag varit? Vart var jag på väg? Tiden tycktes stå stilla, jag var som i ett vacuum. Sov jag? Kanske. Microsömn.
Bild: Jörgen Auer
Med solnedgången blev det som sagt var bättre. Och blåare. Snabbt också mörkare. I det mörkret for jag via Klockrike och Försjö mot Normlösa och Mantorp. Jag köpte på mig några goda bullar och Expressen. Gruset knastrade under bilen när jag stannade på vår garagegård. Flistad, sa jag till mig själv. Glöm nu inte att det var vid Flistad kyrka som jag tog bästa bilden. Nej, då. Flistad.

Inga kommentarer: