fredag 11 december 2015

Trevligt hos Correns seniorer

 Bild: Jörgen Auer
Jag vet jag vet. Det är mörkt. Det ska vara mörkt när luciatåget kommer.
 Bild: Jörgen Auer
Här har jag gjort tåget från Folkungaskolan medvetet mörkt för att nån av passagerarna inte ska bli ledsen eller arg för att de är med på bild på så suspekt blogg som min. Satan så bra de sjöng! inför Correns seniorer.
 Bild: Birgitta Pettersson
När tåget gått, var det dags för mig att äntra podiet för att på förslag prata om Lucia jag minns och dem jag glömt. Men jag vände det lite och pratade om Lucia jag glömt och dem jag gärna skulle vilja minnas. Egentligen minns jag inte en endaste.
 Bild: Birgitta Pettersson
Efteråt överraskades jag med en julgrupp, tack den är fin, av seniorernas ordförande Jan Åndell.
Bild: Jörgen Auer
Ett 60-tal Corren-pensionärer fanns på plats och lät sig väl smaka av fika där även tårta ingick. Tack för att ni ville ha mig, kära gamla kolleger. Vi ses igen.

Inga kommentarer: