lördag 19 december 2015

Jag var långt ifrån sju rätt

Bild: Jörgen Auer
Det har varit V75-trav på Mantorp i dag. Den som hade sju rätt och raden 5-6-11-7-12-6-7 fick 50 584 kronor. Det fick inte jag, kan jag säga. Däremot kan jag säga att jag hade rätt vinnare i första avdelningen, Östgötaloppet i Gulddivisionen. Men så satt ju också Björn Goop i sulkyn. Och 10-åriga hästen Spring Erom gillar jag skarpt. Mest för namnets skull, ska erkännas.
I övrigt i vinnarraden var Seedorf O.M.F. i sjätte avdelningen imponerande. Efter galopp i starten tog sig hästen och Erik Adielsson ända fram till seger. Sen var det ju förstås kul att Mantorpsbekantingen Claes Svensson vann med King Sir Kir i sjunde. Classe som varit tränare på Mantorp i många år är sedan något år tillbaka skriven på Vaggerydsbanan eftersom han och sambon Marie Nilsson (lärling) flyttat till hennes föräldragård i Högstorp, Lekeryd.
Nej, trav är jag inte bra på. Spelet går dåligt. V75 i dag hade jag bara tre rätt på. Nu ska jag kolla om det har gått bättre på Lotto. Jag hoppas på 26 och 27. Jag tror att de står rätt inne i dragningen.

Inga kommentarer: