måndag 7 december 2015

En dag i skog och mörker

 Bild: Jörgen Auer
Längtade till skogen i dag och tog därför en eftermiddagssväng
 Bild: Jörgen Auer
ut till det trevliga lövskogslandskapet och naturreservatet i Västra Harg.
 Bild: Jörgen Auer
Det var skönt, det var lugnt, tyst, härligt. Men jag glömde ta med fika.
 Bild: Jörgen Auer
Men fågeltornet uppe på en höjd vid sjön Aren missade jag inte.
 Bild: Jörgen Auer
Solen var på väg ner. Jag njöt. Av naturen och tystnaden.
 Bild: Jörgen Auer
 Fåglar då? Jag såg bara en enda. En korp i en talltopp. Den svarade en partner längre bort.
Bild: Jörgen Auer
Sen smög sig solen ner och jag åkte hemåt. Stannade strax före Mantorp. Himlen var så praktfull. Så härligt skiftande i färg, så snygg. Och mitt i den stod kraftledningen, bredbent och stadig. Det var som om den ville säga något. Kanske ville den varna mig för något. Vad?
Jag tog vägen bort till Mobilia och City Gross för att handla. När jag handlat färdigt låg Mantorp nedsläckt. Inte en gata längs min väg hade ljus. Men det lyste i vart hus.

Inga kommentarer: