torsdag 13 oktober 2016

Ett par, tre minnesbilder till

 Bild: Jörgen Auer
Var det bara 17 månader sedan? Nu när jag liksom i går sitter och bläddrar i gamla bildfiler känns det som om flera år förflutit sedan jag tog den här bilden. Men tydligen har jag fel. Mitt digitala fotoalbum säger maj 2015.  Kristi himmelsfärdsdag. De här ekipagen färdades runt på Uljebergs travslinga. Jag väntade på att de skulle komma förbi skylten. Varmt var det.

 Bild: Jörgen Auer
Det här är samma år. Fast september. Jag har tagit mig till Vreta klosters kyrka och kyrkogård där jag försöker hitta bra läge för bild mot Linköping. Det här är en av bilderna. Bakom kyrkogårdsmuren. En man undrar om jag får bra bilder. Jag vet inte, hoppas så, svarar jag och berättar vad jag ska ha bilderna till. Till ett reportage. Ah, säger han.

Bild: Jörgen Auer
Oktober 2015. Häradskär, där jag är med Correns sportredaktion som firar av mig efter många års samarbete (och jag medverkar ju än, om än bara med ridsport och jultävling). Så härligt det var på Häradskär. Roligt. Så långt ut i östgötaskärgården, så lugnt, så mäktigt.
Och nu sitter jag här och minns. Det är en sådan dag. Först ett fasligt rännande runt i Mjölby och Linköping (Tornby) efter golvlister, dörrlås, småsaker vi behöver och sedan tröttheten som smyger sig på när man kommer hem. Men nu är jag på banan igen. Kvällsfika stundar.

Inga kommentarer: