måndag 17 oktober 2016

Guldfärg på hösten

Bild: Jörgen Auer

Det finns ingen annan årstid som är så tacksam att fota som hösten. Då blir det bra, eller åtminstone hyfsade bilder till och med genom bilrutorna. Jag tror för resten att jag ska ta mig en biltur nu och titta lite närmare på hur långt hösten har kommit.
I övrigt? Jo, jag säger naturligtvis grattis till Linköpings FC som nu tar sitt andra SM-guld. Jag tänker särskilt på Jonna Andersson och Stina Blackstenius. Jonna från Mjölby som värvades som snabb forward och som jag haft sällskap med på pendeltåget någon gång (då även med LFC:s dåvarande målvaktstränare Leif "Bölling" Eriksson) och Stina som jag skrev om redan när hon var 15 (20 nu) och öste in mål hemma i Vadstena.
Nu är de landslagsspelare båda två. Och SM-guldmedaljörer. Grattis. 
Lyser inte några av träden som av guld, för resten?

Inga kommentarer: