torsdag 6 oktober 2016

Lägga ihop ett och annat

 Bild: Jörgen Auer

Vilken underbar dag i dag för en promenad i lugn takt. Ja, det var nog en perfekt dag även för Hoppsasteg och löpning. Samt för tolkning. Betyder tecknen som omger oss någonting? I så fall vad? Vad står det? Pi? T? Eller ska det bli ett A?

Bild: Jörgen Auer 

Och detta? Är det O? Eller noll?

 Bild: Jörgen Auer

Ska man lägga ihop eller dra ifrån? Eller är det numret på en ko?

 Bild: Jörgen Auer

Vem har lagt det här bandet här på vägen? Och varför? För att jag ska dra ut det till ett versalt I? Rulla ihop det till ett o? Eller ligger det här för att snärja mig? Lura mig att tro det betyder något? Men jag tror det är ett störningsspår, kanske utlagt av främmande makt.

 Bild: Jörgen Auer

8 helt klart. Men det kan också vara två. Eller ska jag försöka lista ut vad hästen heter som har gjort spåren? Hm. Knepigt.

 Bild: Jörgen Auer

Ännu lurigare. Kastanj. Hästkastanj. Betyder det att man ska lägga till en häst till den föregående? Plus någon av siffrorna två eller åtta? Men tänk om det är stenarna som ska räknas! Hjälp!

Bild: Jörgen Auer

Och solen som skiner så starkt hela denna oktoberpromenad. Hur ska jag tolka den informationen? Lägga till dagens datum? Dra ifrån? Eller är det också ett sidospår? 
Jaja. I alla fall är promenaden över. Det gick ju snabbt. Och om jag nu lägger ihop mina iakttagelser och farhågor så får jag fram: eh, två timmar och elva minuter. Otroligt! Det var precis så länge jag var ute och gick. Visst är väl livet för underligt?

Inga kommentarer: