torsdag 26 april 2018

Från Linköping till Mantorp

 
 Bild: Jörgen Auer
Torsdag. Besökte Linköping. Såg att Correns nybyggnation skjutit i höjden sedan senast jag var där. Mitt besök gällde dock inte Corren utan Skatteverket snett emot på Kungsgatan. Men se det besöket kunde jag ha besparat mig. Det var stängt. Till och med brevlådan var stängd. Varför i helvete då?

 Bild: Jörgen Auer
Åkte Gråbrödragatan. Såg rött vid Vasavägen. Tittade på delar av Katedralskolans tak och torn.

 Bild: Jörgen Auer
Såg rött även på Östgötagatan. Vitt kontrasterade fint.

 Bild: Jörgen Auer
Åkte hemåt. Tyckte vägen var fin. Men det kom rök någonstans ifrån.

 Bild: Jörgen Auer
Svängde av någon anledning av mot Sålla och Västerlösa. Öppnade bilfönstret och andades lantluft. Ah! Kom till Västerlösa och imponerades av kyrktornet. Dit vill jag gå upp.

Bild: Jörgen Auer
Lagom som jag skulle under E4-an i Mantorp kom två lastbilar från norska Freja på väg söderut. Själv var jag hemma. I morgon gör jag ett nytt försök med Skatteverket samt måste börja planera för nästa veckas jobb/reportage.

Inga kommentarer: