måndag 9 april 2018

Ögonfröjd gör Auer nöjd

 Bild: Jörgen Auer
Det är märkligt vilken kraft det bor i den här vackra vårblomman. Den verkar ha positiv inverkan på varenda människa. Naturligtvis även på mig. Jag blir glad av blåsippor. Nöjd. Särskilt de allra första jag ser på våren. De här växer vid Klämmestorps gård i Mantorp där det varje år brukar finnas gott om dem.

Bild: Jörgen Auer
Det här är också Klämmestorp. Fast inte gården, utan Idrottsplatsen. Grävning pågår väster om idrottshallen och jag hoppas att det är för bygget av den nya hallen med plats för 600 åskådare. En sådan behövs nu när Mantorp snart har ett lag i handbollsallsvenskan. Ja, det behövs ändå med tanke på alla handbolls- och innebandyspelare och gymnaster som bör få plats där och i gamla hallen. Så om det är det jobbet som påbörjats så är även detta att betrakta som en ögonfröjd som gör mig nöjd.
Finns det mer ögonfröjd? Absolut!

Inga kommentarer: