tisdag 10 april 2018

Två bilder av Norrköping

 Bild: Jörgen Auer
I dag kom mitt reportage om Gjuterigatan i Mera Norrköping. Äntligen. Mera Linköping visade ju samma reportage för två veckor sedan. Men de två Mera-tidningarna är tyvärr inte i fas. Linköpings-Mera kommer varje tisdag, Norrköpings variant bara varannan. Men, i dag var det alltså dags för Norrköpingsborna att få ta del av ännu ett avsnitt i serien Gatuliv där jag besöker två gator med samma namn i de två städerna. Det finns ett 45-tal och jag har gjort ett 25-tal. Om någon undrar var bilden är tagen så kan jag berätta att det är på Lida kullar i Norrköping. Det är Mirum galleria (Hageby centrum) som skönjes i bakgrunden, liksom även delar av  Hageby och Vrinneviskogen - skidbacken.

Bild: Jörgen Auer
En annan bild från Norrköping i dag. Från Louis De Geer Konsert & kongress där Symfoniorkestern i Norrköping, SON, hade öppen repetition av Sjostakovitjs symfoni nr 15, inför veckans konserter i Norrköping (torsdag) och Linköping (fredag). Dirigenten Andris Poga på pulten var härlig att höra. Liksom förstås hela orkestern. Jag törs nog utlova alla konsertbesökare en trevlig stund med Sjostakovitj.
Dagens lunch intogs för övrigt på Restaurang Louis De Geer i konserthallen alldeles efter repetitionen. Superb.

Inga kommentarer: