torsdag 13 september 2018

Igenkänning på marknad

Bild: Jörgen Auer

Ibland, men egentligen bara en gång om året är det riktigt mycket folk i östgötska orten Ulrika, längst mer i sydväst i Linköpings kommun. Den dagen var i dag, under Ulrika Marknad. Ja, jag vet marknaden håller på två dagar, men första dagen har inte samma dragningskraft som andra dagen, som ägde rum i dag.
Är det roligt på marknad? Nej. Om man bortser från att man möter en hel del folk som man känner igen, ska sägas. För det är så klart skoj att se dem.
Jag mötte Gunbritt och Janne, Bibbi, Catharina och Weine, Rooney och Monica med barnbarn,
 och jag såg Berit och Affe, Jan-Ola, Peter A, Inger S, makarna Möckelström, Elisabeth. Annette, Mogge, Zoran, Anita, Gullvi, Rune, Jögge, Madde, Eva-Britt samt minst 20 andra som jag kände igen, men inte kom på namnet på.
Och jag noterade på bara en look in there eyes att flera av dem inte kunde placera mig.
Nu är jag dock placerad i sängen.

Inga kommentarer: